Ikony regionu nie zapominają o korzeniach
Promocja | Podkarpacie ma wiele marek znanych nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Na ich wsparcie wyda fundusze unijne.
Beata Drewnowska
– W swojej promocji gospodarczej Podkarpackie szczyci się zarówno markami znanymi od lat, jak i nowymi produktami, które w spektakularny sposób podbiły rynki na całym świecie – mówi Michał Tabisz, dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego (UMWP).
Lista markowych powodów do dumy jest długa.
– Sprzęt AGD z Zelmeru, autobusy z Autosanu, opony z Dębicy i krośnieńskie szkło to ikony naszego regionu, cenione w Polsce i za granicą jeszcze w czasach PRL. Ostatnia dekada przyniosła wysyp nowych firm, które odniosły globalny sukces: kosmetyki Inglot z Przemyśla, krzesła Nowego Stylu, okapy Ciarko, oprogramowanie Asseco – wymienia Michał Tabisz. – A to tylko kilka przykładów – zaznacza.
Promocja nawet w USA
W nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej władzom województwa udało się wynegocjować 4 mln euro na promocję gospodarczą. Realny termin wykorzystania tych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta